Последние новости
Часто просматриваемые
Главное меню
Новости
История
К 80-летию Победы
Структура
Personalia
Научная жизнь
Рукописные сокровища
Публикации
Лекторий
Периодика
Архивы
Работа с рукописями
Экскурсии
Продажа книг
Спонсорам
Аспирантура
Библиотека
ИВР в СМИ
Противодействие коррупции
IOM (eng)
  Версия для печати

Samosyuk K. The Guanyin Icon from Khara-Khoto // Manuscripta Orientalia. Vol. 3. No. 1. March 1997. P. 51—61.


The Guanyin icon from Khara-Khoto, now in the Hermitage Museum, is the only painting I know where the image of the Bodhisattva of Compassion is combined with what appears, at the first glance, as a “genre” scene: Tanguts dancing and playing musical instruments by an open grave, horses standing near the grave-pit, a banner (bunchuq) behind them. This composition has no parallels among any Chinese or Central Asian pieces of art I know. This article presents an attempt to explain the semantics of the icon within the contexts of the Buddhist artistic and religious tradition and the Tangut culture...

К содержанию выпуска...

PDF-файлы

Полный текст статьи

Ключевые слова


Государственный Эрмитаж
искусство тангутское
Хара-Хото

На сайте СПб ИВР РАН
Всего публикаций11008
Монографий1598
Статей9148


Programming© N.Shchupak; Design© M.Romanov